måndag 17 november 2008

Lås på dörren?

Det finns något jag har funderat över en längre tid nu. Just detta fångade min uppmärksamhet för många år sedan, och enda sedan dess så har jag inte kunnat släppa det. På grund av detta faktum så har jag legat vaken ett oräknerligt antal nätter, utan att ha kommit fram till en lösning eller ett svar. Jag har rådfrågat mina närmaste vänner, högt ärade männiksor inom den akademiska världen, till och med landets mest ledande instaser, men ändå så pågår mitt sökande efter svaret. Svaret på den fråga som har jagat mig i mina drömmar allt för länge:

Om seven-eleven har öppet dygnet runt, sju dagar i veckan 365 dagar om året (366 i tid och otid), varför har dom då lås på dörren?

2 kommentarer:

LindaEklund sa...

Hej Brorsan! Va kul att du skaffat blogg! Nu kan jag ju läsa om allt som händer i ditt liv som du inte kommer ihåg att berätta för mig =) Ja tack vare dig är detta ett filosofiskt problem som jag oxå grubblar över utan att finna några svar! Kram Linda

malin elfving sa...

hahahaha! det var faktiskt dagens bästa fråga!